maandag 8 maart 2010

PERSBERICHT: Hilde Veulemans op bezoek bij Ensor in Luxemburg

Op woensdag 3 maart 2010 bezochten schepen Hilde Veulemans en Isabelle D’hondt (marketingmedewerker Toerisme Oostende vzw) de James Ensor tentoonstelling in het MNHA (Musée national de l’histoire et de l’art) in GH Luxemburg. Ze maakten er van de gelegenheid gebruik om ook Oostende en de tentoonstelling ‘Bij Ensor op Bezoek’ in het Mu.ZEE te promoten.

Via een persmoment in het hotel Parc Belair deden ze een charmeoffensief naar de Luxemburgers om hen warm te maken voor diverse Oostendse nieuwtjes. Zo stelden ze voor een bezoek aan Oostende te brengen en ten volle te genieten van volgende nieuwe producten: de Oostende City Pass, de digitale wandeling ‘Het Parfum van Oostende’, Cirque du Soleil met Varekai en de grootse tentoonstelling ‘Bij Ensor op Bezoek’ in het Mu.ZEE.
Kant en klare verblijfspakketten rond ‘Bij Ensor op Bezoek’, het Parfum van Oostende en de actie ‘Eén Nacht gratis’ konden een trip naar Oostende alleen maar stimuleren.

Uit recente cijfers blijkt immers dat slechts 15% van alle Luxemburgers die aan de Belgische Kust logeren, voor Oostende kiest. Dit resulteerde in 211.019 overnachtingen (= 1,3%) op een totaal van 16.728.621 overnachtingen aan de kust. Luxemburgers opteren na hotels (59%) vooral voor verhuringen (25%).

De Belgische Kust is nochtans de kortste afstand naar de kust voor GH Luxemburg. Bovendien wordt de mix van zee, cultuur, heerlijke gastronomie met verse vis en streekproducten, shopping en de ‘whole year round’ dynamiek van de Stad aan Zee bijzonder gesmaakt bij de Luxemburgers. E
Er schuilt dus nog een groot potentieel in Oostende als bestemming voor het korte verblijfstoerisme in zowel hoog- als laagseizoen.

Geen opmerkingen: