maandag 5 mei 2008
Hotelsector betrokken bij promotieacties
Hotelsector betrokken bij promotieacties
Toeristenbelasting wordt opnieuw geïnvesteerd
OOSTENDE - Een deel van de opbrengst van de verblijfstaks voor toeristen, zal besteed worden aan acties in het buitenland, het stimuleren van verblijfstoerisme en het zakentoerisme. De hotelsector is enthousiast.
De invoering van een verblijfstaks van 1euro per nacht per kamer kreeg aanvankelijk forse tegenwind van Horeca Middenkust. Maar één jaar na de invoering staat de belangenorganisatie achter de uitwerking van een plan die de 150.000 euro (een gedeelte van de opbrengst) investeert in promotionele acties om het verblijfstoerisme te stimuleren.
'72 logiesverstrekkende bedrijven doen mee', zegt een tevreden Bart Boelens van Horeca Middenkust. Samen met 11 andere vertegenwoordigers van de sector houdt hij de besteding van het geld in de gaten. Acties zijn nodig want het aantal buitenlanders dat ervoor koos om in Oostende te logeren, nam in vijf jaar met 50.000 af tot iets meer dan 200.000 personen per jaar.'
'De acties concentreren zich op Duitsland, Nederland, Frankrijk en Engeland. Samen met Westtoer zorgen we voor 100.000 euro die besteed zal worden aan promotie voor Oostende omdat we onvoldoende voorkomen in de algemene kustpromotie', zegt schepen van Toerisme Hilde Veulemans (CD&V).
'Het stedelijk karakter, de gastronomie, promotie voor Oostende voor Anker in Nederland en een actie met de Franse spoorwegen zijn maar enkele van de acties', zegt Toerismedirecteur Peter Craeymeersch.
Er is ook in 50.000 euro voorzien voor binnenlandse campagnes voor het verblijfstoerisme en eenzelfde bedrag voor het zakentoerisme. 'Studies wijzen uit dat er nog groei zit op het vlak van meetings en incentives. We kunnen 2007 als beste jaar ooit nog overtreffen. Er komen ook acties bij bedrijven om congressen naar Oostende te halen', zegt Els Goethals van de MICE-afdeling.
(copyright www.nieuwsblad.be)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten