De stad Oostende heeft na het in kaart brengen van de Oostendse alcoholthematiek een grote campagne rond alcoholpreventie voor jongeren ontwikkeld. Het project werd op 9 mei voorgesteld in bijzijn van Vlaams minister van Welzijn en Volksgezondheid Steven Vanackere (CD&V).
Oostende is als enige West-Vlaamse gemeente geselecteerd om aan een Europees proefproject deel te nemen. Daarom werd in Oostende de campagne PROOSTende.be ontwikkeld. 'De doelgroep van de eerste campagne zijn jongeren van 16 tot 25 jaar met als kernboodschappen: ga verantwoord om met alcohol, geen sterke drank onder de achttien jaar, en wees je bewust van de risico's', zegt schepen Hilde Veulemans (CD&V).
Bart Simoens, de Oostendse vaste ontwerper voor het Positief Uitgaansbeleid en het Drugsbeleid, riep voor de campagne twee nieuwe figuren voor beide projecten in het leven. DJ Maxxxx zal feestvierders tips geven voor een leuker en veiliger uitgaanssfeer, D-Man wordt de centrale figuur van het drugsbeleid.
'Er worden vanaf vandaag ook 5.000 gratis cd's uitgedeeld via de uitgaanscafés en de middelbare scholen van Oostende van het nummer Hit The Night van Arno. Daarnaast zijn er in een vijftigtal uitgaanscafés in totaal 90.000 bierviltjes beschikbaar. Met dat bierviltje willen we de doelgroep even doen stilstaan bij het thema 'verantwoord omgaan met alcohol'. We zijn trots deze campagne vandaag te lanceren en het is een eer dat we als enige West-Vlaamse gemeente geselecteerd zijn om aan het Europese proefproject deel te nemen', zegt schepen Hilde Veulemans nog. (dji)
Alle info vindt u terug op www.proostende.be
(copyright www.nieuwsblad.be)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten